Suna telefonul.DA???

Un alt fenomen banal si aiurea este raspunsul la telefon.Suna telefonul.Tu raspunzi si spui "alo?" sau cel mai popular raspuns "da?"....Intrebarea mea este: de ce "DA"????
Din cate stiu, DA,este un raspuns afirmativ la o intrebare.Dar cand raspunzi,nu ti sa adresat inca nicio intrebare,si totusi raspunzi DA.De ce?
Toata ideea a venit odata ce am primit un telefon de la o persoana....Raspund la telefon si zic "NU".A aparut apoi o intreaga discutie la tel,de ce am zis "NU". "pai de ce sa zic DA,ca nu m-ai intrebat nimic?"
Desigur,puteam la fel de bine sa spun "ALO" ca oamenii normali (aqma la commuri o sa spuna multi k ei raspund cu ALO,ca sa para ei "normali&quot:).Recunosc,cand raspund la tel am obiceul sa spun DA.Dar nu inteleg de ce.

Mi-a mai venit o kestie in minte aqma in timp ce scriam mesajul.E vorba despre situatia in care tu ii povestesti unui grup sau unei persoane o situatie in care multi sunt diferiti de o oarecare normalitate.Ca sa va dau exemplu, am sa iau stuatia cu ALO si DA.Sa presupunem ca eu le spun aceeasi kestie unui grup "am observat ca multi spun DA in loc de ALO,in mod mormal se spune ALO pt ca DA este un raspuns afirmativ la o intrebare".Dupa ce o sa termin de spus "observatia",precis o sa spuna foarte multi din grup "pai stii eu spun ALO deobcei.Pai da,asta pentru ca tu le-ai spus cum este normal sa fie,iar toti o sa spuna ca sunt cat de normali posibili.Doar nu o sa zica "da,sunt diferit de altii si spun DA". Hai ca nu e o cheste asha grava,ce naiba.Stiu ca poate am batut putin campii cu subiectul asta,dar daca tot mam apucat de dezbatut trebuie sa bat campii.
Asta e inca una din multele minuni neobservate in evenimentele banale de zi cu zi. In spatele lucrurilor obisnute,se ascund lucruri neobisnuite (How it's made - Discovery)

Un comentariu:

  1. ar trrebui ca aceste bloguri sau mesaje sa le trimiti la posturi de radio sunt interesante aceste mesaje banale dar cu impact p[uternioc asupra noapsta aoamenilor:)

    RăspundețiȘtergere