Prescurtari de materii neintelese

Salutare dragi cititori! Stateam si imi faceam cateva conspecte si am dat de ceva prescurtari gen "conform STAS" sau "avand in vedere componenta FDD a nu ştiu-cui..." si ma gandeam ca aud chestii dinastea des si nu prea le pricep.
Cel mai des aud despre prescurtari fantomatice cand este vorba despre materiile de liceu sau de facultate. "Uai am vorbit cu profa de CPS si mi-a zis...".Bun...persoana respectiva stie despre ce materie este vorba ca doar o face...dar mergi tu la unu de pe strada si spunei ca faci CPS si se uita la tine si zambeste fortat :).
Sau pe la facultati mai aud "apoi eu sunt la TDDH iar tu esti la IM si nu faci ce fac eu,dar am auzit ca cei de la SIA fac impreuna cu cei de la IE,etc." Na ce naiba inseamna toate astea? :) :)
Pe bune acum...Bineinteles ca noi stim despre ce e vorba.Te intreaba bunica care are 70 de ani sa zicem "maica,tu ce profil,specializare sau ce oi avea tu prin facultate ai?" iar tu mandru "pfff,buni,eu sunt la TDDH,IM,SIA sau IE si fac ca materii St.MET,GD,TIC,ALGAD" :) :) (am dat doar exemple). E clar...ai lasat-o pe saraca bună-ta cu privirea aia "dar ce-s alea maică???" "No atunci sa-ti ajute Dumnezeu sa treci cu bine peste"
Apropo....ca sa nu va las pe unii cu ochii in soare ST.MET inseamna studiul materialelor metalice,GD= geometrie descriptiva,TIC= tehnologia informatiei si comunicarii, ALGAD= (in mod bizar) algebra liniara :)
Sau sa mergi pe strada si sa te intalnesti cu rudele si sa te dai mare ca tu ai ECDL-ul :)...cine naiba stie ce-i aia.
Deci dupa parerea mea,prescurtarile astea au doar rolul de a ne face economie de aer,de vorbit ca sa nu palavragim sa obosim aiurea,desi daca stau bine sa ma gandesc,altul ar ramane mai masca daca i-ai zice de exemplu ca esti la Transportul Depozitarea si Distributia Hidrocarburilor decat daca iai zice "apoi sunt la TDDH" :) :)
Respect pentru studenti! Multuesc de ascultare,astept comentarii pana atunci MDLM (adica Ma Duc La Masa :) )....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu