Ecuatia gandirii.Reteta mea

Salutare.De cand exist eu pe acest pamant care cu greu ne mai supoorta,incerc sa imi ajut pretenii care au nevoie de un sfat.De cele ma multe ori nu le spun "fa direct aia" pentru ca,totusi trebuie sa vina decizia din sufletul fiecaruia,fie ca e vorba de o intalnire cu prietenii,fie ca e vorba despre o relatie in care ori te desparti ori continui.
Ideea pe care merg eu consta in felul urmator:
1.Se da o situatie (ex: sa fac X sau sa fac Y:)

2.Daca faci X care vor fi consecintele?(bune/rele)

3.Daca faci Y care vor fi consecintele?(bune/rele)

4.Daca consecintele X sunt mai bune decat consecintele Y atunci trebuie sa alegi X pentru ca daca alegi Y va fi mai nasol

5.Daca consecintele Y sunt mai bune decat consecntele X atunci e clar ca Y.(alege situatia din care esti cel mai castigat,ai grija si cu ce ramai daca faci X sau Y,ca degeaba faci X ca esti mai castigat,dar ramai cu buza umflata)

6.Daca consecintele Y si consecintele X sunt la fel de NASOALE,incearca sa faci ceva ce le implica pe amandoua,sau ceva ce nu le implica pe niciuna.Astfel nu vei avea remuscari ca nu ai ales X,ca Y era mai bun,etc. (nici ca mine nici ca tine) (exemplu concret:mam intalnit cu cineva si nu stiam unde sa mergem.Eu am vrut sa mergem in cafeneaua X.Cealalta persoana a vrut in cafeneaua Y.Mie nu mi-a placut in Y ca am vrut in X.Celelalte persoana nu i-a placut in X ca a vrut in Y.Deci conflict.Asa ca am luat cea mai buna decizie.Ca sa nu fie niciunul din noi suparati,am ales fie alt loc unde ne place la amandoi,fie alt loc unde nu ne place la niciunul.Asa am hotarat si nu au fost discutii ca era mai bine in X sau in Y.Happy End!!!)

7.Daca consecintele X si consecintele Y sunt ambele BUNE atunci cel mai bine e sa faci ceva ce le implica pe amandoua.

.......Cred ca v-am cam aburit putin cu "teoria",dar asta e.Poate o sa fie unii care se vor baza pe chestia asta daca au inteles.Nu uita ca lumea te apreciaza f mult pt faptul ca te gandesti la consecinte.Te gandesti si tu putin inante sa actionezi,ce se intampla daca faci X lucru si ce se intampla daca faci Y lucru.Daca esti mai castigat daca faci X atunci alegi X,daca invers atunci aleg.
Cam asa gandesc eu,acuma cum considera fiecare,incercati si voi s vedeti ce iasa.Daca iasa bine,incercati si a 2a oara sau de cate ori vreti,daca iasa rau faceti cum va taie capul.Respecte!Astept pareri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu