Pe Batrana

Salutare din nou!

Prevad o vara plina de excursii si iesiri prin natura anul acesta.Dupa cum am spus in articolul trecut legat de "Fantanele",a trebuit sa ma intorc sambata acasa deoarece duminica era programata pentru o iesire pe Batrana langa statiunea Paltinis dupa bujori de munte.
Apropo pentru necunoscatori,e ilegal sa strangi bujorul de munte cu tot cu tulpina,sa culegi florile este ok.Din flori poti face sirop foarte bun si ceai.Asadat nu faceti prostii sa ruperi tulpinile din pamant.Ele stau acolo,fac in fiecare an flori pe care le culegi si totul e inregula.


De la Paltinis pe drumul forestier cu o dacie 1310 poti merge incet cu grija.Am ajuns pana la un loc stabilit de unde se poate urca prin padure pe un alt drum forestier dar mult prea greu pentru o masina simpla.Drumul pana pe batrana dureaza cam 1 ora.Nu este un drum prea greu,depinde si cat de des mergi la munte pentru ca "drum greu" este destul de relativ.Daca mergi pana in capatul orsului si ti se pare drum greu atunci nu prea ai ce cauta la munte.
Am fost cu mama mea care e clienta fidela a multelui.Mama e genul de persoana careia ii place muntele la nebunie,dar mai bine o duci cu elicopterul de acasa acolo si de acolo acasa decat sa urce.Recunosc ca urcatul este greu,dar asta e farmecul muntelui.Alaturi de noi mai era o fosta colega de servici cu fratele ei.La scurt timp au mai aparut doi vecini de-ai mei care cunosc muntii ca in palma.Am ramas uimit,parca nu a trecut mult timp de cand am vorbit cu ei si au zis ca vin pe Batrana si i-am si vazut langa noi.





Privelistea era ca deobicei incredibila.Cerul era senin,soarele ardea asa ca am prins is un bronz usor de munte care este mai rezistent ca cel normal.In poza din stanga,dupa ce treci cam 4 dealuri de genul celui din fata ajungi la Rezervatia Naturala Iezerele Cindrelului.Am reusit sa ajung acolo cam de 3 ori.Drumul este foarte lung si nu iti ajunge o zi sa mergi si sa te si intorci.Sau poate iti ajunge dar daca ajungi acolo este recomandat sa ramai sa admiri privelistea.Din Iezere izvoraste raul Cibin care trece prin Sibiu.Este un lac mare cu apa limpede si s-a intamplat ca si vara sa gasim acolo zapada dupa cum se vede si in imagine.Acuma ieste deja vara,au fost temperaturi de 34 de grade in Sibiu si zapada acuma inca mai este acolo.
 Am ajuns pe Batrana dar vremea se pare ca avea sa se strice dupa cum aratau norii de deasupra.Vantul batea cam tare si cam stia ce avea sa urmeze.Ultima data la munte cand m-a prins o furtuna de genul acesta eram pe Magura Cindrelului de langa orasul Cisnadie si a plouat si a dat o grindina mare cat un ou de gaina,serios.
Bujori nu am gasit din pacate deoarece am aflat ca a fost grindina cu cateva zile in urma si a facut totul praf.Am gasit ceva bujor pe jos dar era cam vraiste de la grindina.
Am vazut de asemenea ceea ce imi place mie cel mai mult.Turbine eoliene,celule fotovoltaice,baterii deep-cycle si transformatoare.Nu am mai fost de mutla vreme pe Batrana si inte timp observ ca s-a construit un releu acolo,iar pentru alimentare cu energie electrica s-a recurs la acest gen ce energie.Din pacate am vazut ca releul era cazut,cel mai probabil din cauza vantului.
Dupa o scurta sesiune de poze facute acolo ne-am intors spre locul de unde am plecat pentru a aduna muguri de brad.Si acelea sunt foatre bune pentru a face sirop.Erau muguri rosii de brad,un fel de flori care erau doborati de grindina din urma cu cateva zile,iar pe jos erau destul de multi pentru a aduna.
Tunetele se auzeau tot mai tare la coborare iar spre Sadu parea sa fie rupere de nori.Din fericire sus pe munte nu a plouat deloc,deci am scapat destul de bine.Cand am ajuns acasa aveam sa aflu de la tv "Rupere de nori la Sadu".Pfff,nasol.De sus am facut poza din stanga care arata acest lucru.
Parca natura era impartita in doua.O zona in care era umbra,nori multi si negrii,ploaie,si o zona senina cu soare care ardea.






Am ajuns in padure si m-am apucat sa adun conurile de brad de pe jos.Aveau un miros superb.Chiar mi-am pus in camera mea o mana de conuri pentru a simti mirosul de rasina.
Prin padure natura era superba.Verde natural incredibil.
 Initial am vrut sa ma urc intr-unul din brazi sa culeg mugurii dar nu avea rost pentru ca ma murdaream de rasina,ma puteam ranii destul de rau sau si mai rau,sa cad de acolo,asa ca m-am plimbat prin padure adunand conuri.Am ajuns la masina pentru ca mi s-a facut foame.Am mancat toti din brisca....salam,rosii,pateu,castraveti,ardei,chestii de genul acesta care prind bine la munte,dupa care nu am avut stare si m-am dus sa mai culeg.
Am surprins un brad care avea in varf conurile rosii si nu am putut rezista sa nu ii fac o poza.Normal,doar e vorba de mine.Mereu am aparatul cu mine ca sa prind cate ceva interesant si frumos.
Am facut poze care merita puse pe desktop cat sunt de frumoase.




Dupa ce am adunat o plasa de muguri a venit vremea sa mai si plecam spre casa.Vremea era asa si asa.Statea sa ploua,dar dar nu ploua.
Ne-am oprit in Paltinis dar din nefericire era cam pustiu.S-au dus vremurile acelea in care,din ce am auzit,nu aveai loc de parcare atata de multa lume era.Acuma,cam pustiu.Cateva masini,pe la o terasa erau 2-3 mese ocupate fie de straini fie de unii din partea cealalta a lumii pe care eu nu ii suport,adica bucuresteni.
Am facut 2-3 poze si acolo.Cabanele aratau foarte bine.Pe drumul spre intoarcere numai vile peste vile de la oamenii cu bani care au venit sa isi construiasca aici palatele.






Ne-am oprit sa bem apa de izvor la intoarcere.Pe drum era destul de multa apa.Plouase bine in zona aceea.Bine ca nu ne-a prins sa ne ude leoarca.In Sibiu la fel a plouat torential.Seara am iesit prin oras si am vazut cibinul imens,cum nu l-am vazut niciodata,dar era intuneric si nu puteam sa ii fac o fotografie.


Aceasta a fost inca una din excursiile pe care merita sa le faci la sfarsit de saptamana si garantez ca vor fi mai multe vara asta.Toate cele bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu