Birocratie,nervi si a fi mamă!

Care este legatura dintre aceste trei elemente? Simplu: mergi sa scoti ceva adeverinte,o institutie nu stie ce face cealalta,te trimite dintr-o parte in alta,te enervezi si treci la "tu'z mortii matii".Logic nu?
E nasol de cele mai mutle ori sa fi mamă.Sau e bine?...eu personal nu stiu si nu o sa stiu niciodata cum e sa fi mama.Esti pomenita mai mereu peste tot,fie ca vrei fie ca nu.


Totul incepe cu ceva adeverinte care trebuie duse undeva.Toata lumea stie,nu mai e o noutate faptul ca din momentul in care ai deschis usa unei insitutii e ditamai coada de oameni nervosi care isi "excita drepturile" (exercita),au si ei nevoie de adeverinte de salar sau de mai stiu eu ce pentru o alta institutie publica pana la data de sa zicem 10,daca nu mai pe romaneste "ai mierlit-o".Mergi la X ca sa vezi ce documente iti trebuie,iti trebuie de la A,B,C,D,E,F....Mergi la toate si reusesti sa obtii tot ce trebuie mai putin o adeverinta.


"Imi pare rau dar pentru adeverinta,se face contabilitatea doar la data de 20"..."mda,dar mie pana imi 10 imi trebuie daca nu se duce dracu tot"..."nu se poate bla bla"....Aici incepe totul.Telefoane peste telefoane.Crezi ca ai rezolvat.Mergi a 2a oara crezand ca s-a rezolvat si surpriza,nimic.
Bineinteles,tu stai intr-o parte a orasului si adeverinta trebuie sa o iei exact din partea opusa a orasului.Mergi a 3a oara,nu raspunde nimeni.Mergi a 4a oara,haideti dupamasa,lasati un numar de telefon si va sunam.Este deja data de 9 dupamasa.Stai ca pe jar,in viata ta nu te-ai holbat atata la telefon spunand "hai suna-ma".Totul depinde de adeverinta asta.


Iti vine sa tragi in ei.Mergi la sursa.Spui acolo care e treaba ca nu poti obtine adeverinta aia decat pe anumite luni nu si pe cea care trebuie,primesti raspuns: "fara aia te-ai dus dracu,spune-i sa ti-o faca pentru ca ti-o face".Merg inapoi dupa adeverinta "am aflat ca se poate face si va rog sa mi-o faceti"..."pai nu putem ca nu avem X numai dupa 20".Tu'z m*o*r*tii ma*ti.Cam asa sta treaba!
Te risti sa umblii dupa documente?


Mai mergi si la o alta intitutie publica si chestii care sa ateste faptul ca tu ti-ai platit contributiile,si dai de unu care mai are putin si sparge monitorul.Aproape ca e in stare sa te ia la bataie.Noroc ca exista geam de protectie.Se pare ca geamul ala are dublu rol.Sa ii protejeze pe angajati de furia contribuabililor dar si pe contribuabili de furia angajatilor.




Ce imi place sa ma iau in gura cu angajatii firmelor care se cred cei mai destepti si te trateaza ca pe ultimul gunoi.Regula de aur este sa ridici nasul sus,sa fii serios si sa spui civilizat "dumneavoastra stiti cine sunt eu?"...o sa ii vezi numai "cine dracu te crezi?"...si tu serios spui "de maine nu o sa mai lucrezi aici".Hehe,sa ii vezi atuci ce se calmeaza instantaneu.Se calmeaza pentru ca devinde constient ca daca e dat afara ca e tampit si face ce vrea el nu mai are bani sa ii ia o jucarie la copil.Daca nu devine contient,ii spui tu pana devine constient.


E calumea sa te iei in gura cu ei pe banii tai.Teoretic,atata timp cat tu le dai bani tu esti seful.Pe banii mei fac ce vreau! Insa nu cu cine vreau.Cam asa ar trebui sa mearga treaba,in ceea ce priveste oamenii care platesc bani si cei care primesc bani.


Multa bafta la umblaturi cu treburile acestea si dupa cum imi spunea o tanti necunoscuta la ora 22:30 noaptea din fata unei porti in soapta "iubiti-va mamicile"!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu